کج‌راه

قصه‌هایم خاطره و خاطره‌هایم قصه می‌شوند.

کج‌راه

قصه‌هایم خاطره و خاطره‌هایم قصه می‌شوند.

الان دانش سیاسی-تاریخی من به اینجا رسیده که میدونم هر اتفاقی تو دنیا بیافته یا به ضرر ماست یا در آینده به ضرر ما تمام میشود. ما یعنی ساکنان داخل مرز مریض ایران! 

94094

گاهی فکر میکنم برای برآورده شدن بعضی آرزوها فقط باید چراغ جادو داشت. مثلا من آرزو دارم یک روز بیاد که مردم علاقه شون رو به سریالهای جفنگ ترکیه ای از دست بدن. قبلا که دورادور آشنا با مضامین این سریالها و شاهد وابستگی جماعت ایرانی -خاصه خانمها به این سریالها بودم، اینقدر زج نمیکشیدم اما الان که از نزدیک میبینم که چه محصولات ضعیفی این طور مورد اقبال جامعه ایرانی است واقعا دلتنگ میشوم از این حجم سطحی گری!


فراموش نمیکنم شبی که قبل از شام مجبور شدم کنار مادرشوهر و خواهرشوهرم قسمتی از سریال فاطماگل را ببینم. صبح شد، فاطما گل و شوهرش بیدار شدند، کش و قوس آمدند و ما همگی پای تلویزیون نشسته بودیم که این دو تا کمی هوشیار شوند. بعد شوهرش به حمام رفت. ما پشت در حمام صدای دوش را میشنیدیم و منتظر بودیم حمامش تمام شود. بعد از حمام آمد بیرون و خواست صورتش را  اصلاح کند. ما همه نشسته بودیم تا خمیر ریشش آماده شود، به صورتش بمالد، تیغ بکشد و اصلاحش تمام شود. بعد آمد طبقه پایین و دیالوگ مختصر و علی السویه ای با فاطما گل داشت. صبحانه خورد. لباس پوشید، کفش پوشید، جلوی آینه موهایش را مرتب کرد و از خانه خارج شد. ما تمام جزئیات را شاهد بودیم. بعد فاطما گل به حمام رفت. ما از پشت در حمام صدای دوش را میشنیدیم و منتظر بودیم حمامش تمام شود. بعد او را با حوله دیدیم که داشت موهایش را در حوله جمع میکرد. بعد آمد جلوی آینه و سشوار را به برق زد. بعد شروع کرد موهایش را سشوار کردن و ما منتظر بودیم موهای فاطماگل خشک شود! بعد آمد سر کشوی لباس زیرش، یکی را برداشت و گذاشت سرجایش، دومی را برداشت و گذاشت سر جایش، سومی را همچنین، دوباره برگشت دومی رو برداشت. تا یانجا نزدیک پانزده دقیقه از یک قسمت 50 دقیقه ای صرف مراسم صبحگاهی فاطما گل و شوهرش شده بود!!!! 


پروردگاراااااااا طاقتم تمام شد. این همه وقت هیچ اتفاقی در این تصاویر نیافتاد. چرا باید آدم شاهد چنین مزخرفاتی باشه؟ 

-

هر چی فکر میکنم یادم نمیاد پارسال یلدا کجا بودم و چیکار میکردم. اما دونه دونه یلداهای قبل از ازدواجم یادمه، با جزئیات کامل؛ خصوصاً آخرین یلدا قبل از آشنا شدن با همسرم. 


ادامه مطلب ...

یافته های نایاب من

  • گاهی مجبور میشی انتخاب کنی، بعد از اونش دیگه فرقی نمیکنه


  • یه زمانی فکر میکردم یه روز خوب روزیه که بفهمم چمه، حالا فقط میخوام بدونم روز اولی که یه چیزیم بود و نمیدونستم چمه، چه روزی بود؟


  • از کسی که با بدبخت کردن خودش، تو رو هم بدبخت میکنه نمیشه انتقام گرفت. 


  • واسه دونستن قدر داشته هات، لازم نیست از دستشون بدی، فقط یه نگاهی به نداشته های مردم بکن!



خرده مکالمات زن و شوهری- شوهر نگو، کوه نمک!

ز: از صبح همین جور الکی اشک تو چشمم جمع میشه، گریه م میگیره

ش: الکی که نیست، بگو چی شده

ز: نه بابا، واقعنی الکیه

ش: کسخلی

ز: چی گفتی؟!

ش: میگم از هورموناته

ز: گفتی کسخلی!

ش: 




ز:خوابیدی؟

ش: نوچ

ز: چرا نخوابیدی؟

ش: خوابم نمیبره

ز: از بس خوابیدی!



ز: دلم گرفته

ش: بیا سر پا بشاشیم... ا ونقدر کیف میده!




ز: نمیدونم این سونوگرافی غربالگری چه جوریه

ش: من میدونم

ز: چه جوریه؟

ش: مریضو میخوابونن رو تخت، یه الک میزارن رو شکمش، سونو میکنن

ز: 

940806

1. هر چه بیشتر میگذرد بیشتر بر این نظر مصمم میشوم که ملت ایران یک مشت مادر به خطای نافهمند که کمر به دق دادن انسانهایی بسته اند که میفهمند!


2. وقتی اخبار ملاقات شخص اول! مملکت با پوتین را میشنوم، اولین چیزی که به ذهنم میرسد بلاهتهای شاهان قاجار و دست دوستیهاییست که در آن دوران هم فشرده میشد. آزاردهنده تر اینکه هم وطنان غیور چنان مسحور هدیه پوتین شده اند که تا چندین روز باید اوصاف این مصحف اهدایی را در گروه های تلگرام میخواندیم! امروز با  نماینده کشوری دوستیم که قرنها منابع کشورمان را چپاول کرده، برای نفوذ به مرز مملکمان، جوانهای مرزبان را در جنگ و صلح کشته، شاهان ما را مجبور به پذیرش عهدنامه های ننگین کرده و در حال حاضر هر جا که توانسته عهدش را با ما شکسته است. همانطور که منش سلطه طلبی و استثمارگری روسیه هنوز از بین نرفته، منش خیانتگر و خودباخته ی ایرانی هم کماکان برجاست. عجالتاً مرگ بر آمریکا! 


3. خدا میداند پشت جنجال عمو فتیله ای ها، چه حقیقتی پنهان است. شکی نیست که دشمنان این گروه در خود صدا و سیما کم نیست. اینکه نمایندگان مجلس پیگیر این قضیه هستند این گمان را ایجاد میکند که موضوع فقط بهانه ای است برای داغ کردن تب مردم و شوراندن آنها به سمت صندوقهای انتخابات مجلس؛ که البته تجربه میگوید این قبیل ترفندهای کثیف بی شک موثر هستند، و این نشان ازسطح شعور و آگاهی ملت وارسته! ایران دارد. حافظه تاریخی من از ترکها، مردمانی جنگوست که عاشق قدرت و شاهی اند. همین حالا، شما در مناطق خشک و کویری یزدو اصفهان و کرمان، شهرکهای صنعتی میبینید و بخش خصوصی که بسیار موفق عمل میکند، اما وقتی نگاهی به بدنه دولت  و صنایع مورد حمایت دولت میاندازید، غالب مدیران لهجه آذری دارند!  به هر روی جنگ ترک و فارس تا آنجا کشیده که ترکها در استادیوم فریاد بزنند خلیج عربی! شاید این حرفها را باید در پانویس کتابهای تاریخی، بابت خنده و فراغ خاطر خوانندگان بنویسند.