کج‌راه

قصه‌هایم خاطره و خاطره‌هایم قصه می‌شوند.

کج‌راه

قصه‌هایم خاطره و خاطره‌هایم قصه می‌شوند.

دختری در قطار-پائولا هاوکینز-فرانک سالاری

داستان فوق‌العاده جذابی بود، البته اولش باید یه کم صبور باشید تا جذابیتهاش رو بشه.‌ هم تریلره و هم تم روانشناختی داره، که میشه ترکیب مورد علاقه‌ی من.❤️


 من نسخه‌ی صوتیش رو از آوای بوف گوش دادم که ترجمه و خوانش مقبولی داشت. لینک کانال تلگرامشون رو میذارم. 

https://t.me/AVAYEBUF

نظرات 6 + ارسال نظر
لیمو یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1402 ساعت 11:54 ق.ظ https://lemonn.blogsky.com

فکر کنم یه جا دیدم فیلمش هم ساخته شده. کتابش رو سه سال پیش خوندم ولی فیلمه رو ندیدم.

من هم نمیدونم

نسیم یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1402 ساعت 02:00 ب.ظ

ممنون

تی فدا
نسیم جان یه پیام خصوصی خیلی وقت پیش برای من گذاشتی، راه ارتباطی بهم دادی
متاسفانه من پاکش کردم
خیلی دوست دارم لطف کنی و دوباره بهم بگی

آرمین یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1402 ساعت 04:32 ب.ظ

آوای بوف، یک لجن‎زاره که گاهی هم ممکنه توش چیز خوبی پیدا بشه. با تبلیغ کردنش در لجن‌پراکنی اونها شریک نشو.

تو خوبی:))
لطف کن دیگه به من نگو چیکار کنم یا چیکار نکنم چون ایتز نات یور بیزنس

monparnass یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1402 ساعت 09:56 ب.ظ http://monparnass.blogsky.com

سلام mhgh
ممنون از بابت معرفی کتاب
اتفاقا بخاطر یه کتاب دیگه یه اکانت ده روزه از
https://nbookcity.com
خریده بودم در نتیجه نه تنها " دختری در قطار" رو
دانلود کردم
بلکه
کتاب " در ژرفای آب " این نویسنده رو هم دانلود کردم
البته الان چندین کتاب توی صف نوبت خوندن جلوتر هستن
اگه این فیلمهای جذاب " جنگ ستارگان "
و اسپین آف های مختلف اون بذاره به کتابخونی برسم !!!





پ.ن 1:
"تی فدا " !!!
تو شمالی هستی یا نسیم ؟



پ.ن 2 :
به
https://t.me/AVAYEBUF
که معرفی کرده بودی سر زدم
کنجکاو بودم "لجن زار"ی که آرمین گفته چه جوریه
انتظار یه کانال پر از مطالب و مفاهیم رکیک یا ... رو داشتم
اما یه کانال معمولی دانلود کتاب بود
حداکثر خلافش هم این بود که کتابهای بدون مجوز
ارشاد رو هم برای دانلود گذاشته بود ، همین !!!
علت کلمات پر نفرت آرمین رو در مورد این کانال رو
متوجه نشدم. تو شدی؟

من هم کتابهایی که دانلود کرده‌م و نخونده‌م، ده برابر اونهائیه که خونده‌م.


شمالی نیستم، فقط خوشم میاد بگم تی فدا

من خودم طرز فکرم نزدیک به لیبرالهاست و مشکلم با آوای بوف اینه که خیلی چپگرا هستن، ولی فکر نمیکنم که نظر مخالف خودم رو باید خفه کنم و یا به بهانه تبلیغش رو نکردن، بقیه رو از خدماتش محروم کنم. به هر حال هر کسی عقل و حق انتخاب داره. البته تجربه‌م در وبلاگ فارسی اینه که وبلاگ‌خونا مخشون به اینجور تحلیلها و گرایشات سیاسی قد نمیده و احتمالا آرمین پست پین شده‌ی وبلاگ رو با دقت نخونده و یکی از اوناست که قصد هدایت داشته. خلاف آوای بوف فقط دور زدن ارشاد نیست، به کرات کتابهای با مزمون آتئیسم منتشر کرده و قلب مومنین رو آزرده :)) به هر حال خود خدا که نمیتونه از وجود و ماهیت خودش دفاع کنه، یا مثلا ما کفار رو مجازات و تبدیل به سنگ بکنه:)) پس این مومنان خون به دل و دلواپس باید حرص و جوش بخورن که یه وقت لکه به دامن الله نیافته:))

monparnass دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1402 ساعت 09:59 ق.ظ http://monparnass.blogsky.com

"به هر حال خود خدا که نمیتونه از وجود و ماهیت خودش دفاع کنه،... باید حرص و جوش بخورن که یه وقت لکه به دامن الله نیافته:)) "

به مساله درستی اشاره کردی
خدا در باور خداپرستان
از هر کیش که باشن
قدرتمند و بی نیاز از مخلوقاتشه
برای من هم جای سواله پس چرا بیان این مساله که
خدایی نیست
توسط شخص یا اشخاص یا گروه ها و ...
باید توسط معتقدین بعضی گروه های خداپرست
جرمی تلقی بشه که مجازاتش مرگه ؟

بنظر من این یک درک نادرست از مفهوم خداپرستیه
و شاید در این کار چیزهایی مثل سیاست یا اقتصاد
و امثال اون دخیل باشن

شک دارم در یک بحث و مناظره منطقی
طرف خداپرست
از هر شریعت و طریقتی
معتقد به واجب القتل بودن طرف بی خدا باشه
هر چه هست بنظرم عوام گرایی
و یا بازیهای سیاسی برای حذف رقبا
در این کار زشت
- حذف فیزیکی -
دخیلند .

داستان حمله سپاه ابرهه به مکه رو یادت هست ؟
وقتی بزرگ یک خاندان به اونها دستور داد مکه رو ترک کنن بهش ایراد گرفتن که باید بمونه و برای حفظ خونه خدا بجنگه
یادته چی گفت ؟
گفت این خونه صاحبی داره که خودش ازش حفاظت می کنه
و پشتش رو به طرف کرد و رفت
به این میگن خدا پرستی
و
تازه این قبل از ظهور اسلام و در دوران بت پرستی بود !!!

اگر این منطق رو همه خدا باوران درک می کردن
خدا و شریعت هاش رو
نیازمند کمک و حمایت نمی دیدند

بنظرم اگر خوب به ماهیت افکار این آدمها توجه کنیم
تناقض بین مبانی اعتقادیشون با اعمالشون رو می تونیم راحت تشخیص بدیم
افکار درسته ولی اعمال بازیچه اقتصاد و سیاست شده

من هم معتقدم یک خداپرست واقعی
مثل یک خدا نپرست واقعی
نیازی به اجبار دیگران به پذیرش افکارش
حتی به قیمت سلب حق حیات
منکرین وجود خدا
نمی بینه
مگر اینکه پای مصالح سیاسی یا اقتصادی وسط بیاد
که دیگه داستانی متفاوت و ماورای دنیای منطق و برهانه



پ.ن :
تا حالا به تلطیف اون مطلب پین شده ابتدای وبلاگت
فکر کردی؟
اگر جواب اونها به تو در گذشته " ..." بوده
این نوع جواب دادن
ناشی از فرهنگ غلط
و فقدان تربیت و ادب خونوادگی
و رشد در یک خانواده لا ابالی بوده
چرا آدمی مثل تو باید از همون جوابها که جزو ادبیات
مختص اون قشره استفاده کنه ؟
لازم به ذکر نیست این پی نوشت
نه از مقوله هدایته و نه از مقوله مشاوره
یه بحث ادبیه بین دو ادیب برجسته یعنی
"مونپارناس" و جناب " کج را ه "
کسی که می تونه اونطور جوابی به امثال آرمین بده
نیازی به استفاده از ادبیات " ..." داره؟
البته واضحه که
صلاح مملکت خویش خسروان دانند



پ.ن 2 :
امیدوارم بینوایان هوگو رو خونده باشی
اگر خوندی میدونی که
مونپارناس در اونجا
از تو هم "کج راه" تره !!!
این یعنی اینکه اهل هدایت و مشاوره دیگران نیست که هیچ
خودش محتاج هدایت و مشاوره هست !!!

تو شاید ادیب باشی،ولی من از همون قشری هستم که ادبیاتشون رکیکه. تازه اگه عرضه داشتم و امکانش بود با یه سریا فقط به زبون کتک حرف میزدم:))
باس ببخشید ناامیدت کردم:))

monparnass چهارشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1402 ساعت 10:57 ق.ظ http://monparnass.blogsky.com

" من از همون قشری هستم که ادبیاتشون رکیکه....
باس ببخشید ناامیدت کردم"

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد