کج‌راه

قصه‌هایم خاطره و خاطره‌هایم قصه می‌شوند.

کج‌راه

قصه‌هایم خاطره و خاطره‌هایم قصه می‌شوند.

بیست سال پیش دردهای شدید معده و مشکلات گوارشی داشتم. طی ده سال و بعد از ملاقات دکترهای زیاد و آزمایش و دارو های مختلف نهایتاً داروها رو بیخیال شدم و فقط سعی کردم با جهاز هاضمه‌م مدارا کنم. همون موقعا یه دکتر سالخورده‌ی بی‌نظیر داشتم که خیلی چیز ازش یاد گرفتم. یه بار یه سری دارو بهم داد که وقتی میخوردم علائمم تشدید میشد. رفتم گفتم آقا این چرا اینجوریه؟ گفت طبیعیه، از هر ده نفری که دارو میگیره برای 8تاشون نتیجه مورد انتظار (با شدت و ضعف متفاوت) حاصل میشه، برای یکیشون هیچ اثری نداره و برای یکیشون اثر معکوس داره. حالا تو جزو اون ده درصدی. من اون موقع افسرده بودم و اشکم دم مشکم بود و از اینکه جزو اون ده درصد کذایی خلاف رود شناکننده بودم بغض کردم ولی دکتر فقط لبخند میزد. پرسیدم چرا؟ گفت دخترم ما خیلی چیزها رو نمیدونیم و باز لبخند زد. از نظر من اون دکتر خدای به روز بودن و دونستن بود و حالا با لبخند میگفت نمیدونم. اون آرامش شکوهمندش در اون لحظه باعث شد به این نتیجه برسم که اساساً پزشکی برای شفا بخشیدن نیست، برای زنده نگه داشتنه و نباید بیش از این ازش انتظار داشته باشم؛ باید با درد کنار بیام تا وقتی که کشنده نیست.
نظرات 6 + ارسال نظر
مسلم سه‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1402 ساعت 12:04 ب.ظ https://paeizaan.blogsky.com

از بس غذا می‌خوردی اونجوری شدی؟

آره:))

یه مرد سه‌شنبه 21 آذر‌ماه سال 1402 ساعت 07:08 ب.ظ http://Whiteshadow.blogsky.com

انشالله که خوب بشی

سپاس

لیمو چهارشنبه 22 آذر‌ماه سال 1402 ساعت 09:44 ق.ظ https://lemonn.blogsky.com

چه پذیرش خوبی. من همین رو نمیتونم بپذیرم. میرم دندونپزشکی و درد دارم از دکتر ناراحت میشم. -ــ-

اینجوری راحتترم خب:)))
شاید تو اونجوری راحتی

زهرا پنج‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1402 ساعت 12:00 ب.ظ http://pichakkk.blogsky.com

درد معده و مسائل گوارشی هم در نوع خودشون عذابی هستن عظییییم.
امیدوارم نسبت به ۲۰ سال پیش بهتر باشی

خوب نیستم ولی انتظارم رو از حالم پایین آورده‌م. به دردهای مزمن توجه نمیکنم. هر وقت هم دچار حمله‌ی درد شدید میشم با عرقیات و آب گرم سعی میکنم خودمو تسکین بدم و صبور باشم تا خودش خوب بشه:))

monparnass پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1402 ساعت 07:13 ق.ظ http://monparnass.blogsky.com

" خوب نیستم ولی انتظارم رو از حالم پایین آورده‌م. به دردهای مزمن توجه نمیکنم. هر وقت هم دچار حمله‌ی درد شدید میشم با عرقیات و آب گرم سعی میکنم خودمو تسکین بدم و صبور باشم تا خودش خوب بشه"

من هم در یکی دو سال اخیر گرفتار مشکلات گوارشی شدم
حتی در عرض چند ماه اخیر درد شکمی گرفتم که نه با تهوع و نه با رفتن دستشویی ذره ای کم نشد و دقیقا تا صبح بدون وقفه درد کشیدم و جون دادم
دیگه ناچار شدم برم دکتر متخصص گوارش
گفتم شاید در مسیر سرطان معده یا روده هستم
امروزه سریع دستور آندوسکوپی و کولونوسکوپی میدن و از بافتها نمونه برداری می کنن تا آزمایشگاه ماهیتش رو مشخص کنه
تا این لحظه هنوز نتایج نمونه هایی که دادیم رو از آزمایشگاه نگرفتم.
می دونم گفتی که مدت زیادیه که در گیری و احتمال
خیلی خیلی ضعیفی هست که آندو و کولونوسکوپی نشده باشی
ولی برای اطمینان می پرسم
اینها رو برات انجام دادن؟

بله انجام داده‌م
امیدوارم شما زودترخوب بشین

monparnass جمعه 29 دی‌ماه سال 1402 ساعت 09:46 ب.ظ http://monparnass.blogsky.com

"امیدوارم شما زودترخوب بشین "

ممنون
ولی با جوابی که دادی ایمانم به آزمایشات آندو و کولونوسکوپی تضعییف شد .


پیش خودم فکر می کردم با انجام این آزمایشات
پزشکها کاملا بیماری رو تشخیص
می دن و در نتیجه
درمان بیمار بطور کامل صورت می گیره
اما متاسفانه
حداقل در مورد تو
ظاهرا این طور نبوده !!!
امیدوارم خوب شی
یا لااقل دردی که گاهی سروقتت میاد
از اون مدل دردی نباشه که من دوبار کشیدم
طاقت فرسا
و
واقعا غیر قابل تحمل
...

ببین مورد من رو نمیشه به همه تعمیم داد.
بعدم درمانها برای من هم بی‌تاثیر نبودن، شدت درد رو کم میکنه به هر حال و البته عوارضش هم وجود داره.
تازه من یه تبصره هم داشتم، زمانی که پای مرگ و زندگی باشه دکترها واقعا به درد بخور هستن. از کجا مطمئنی که نیست؟ باید بری آزمایشهات رو بدی دیگه.

من در مورد خودم با روحیات و خلقیات خودم و شرایط جسمی خودم یه نتیجه‌ای گرفتم، حکم کلی صادر نکرده‌م.

شدیداً بهت توصیه میکنم که پیگیر درمانت باشی، خیلی جدی و کامل. قطعا تو با من فرق داری. اگر هم در نهایت به همین نتیجه من رسیدی، مهم نیست. مهم اینه که تلاشتو کردی، نجنگیده نباختی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد