کج‌راه

قصه‌هایم خاطره و خاطره‌هایم قصه می‌شوند.

کج‌راه

قصه‌هایم خاطره و خاطره‌هایم قصه می‌شوند.

کلم پلو بدون بو

خیلی وقت پیش یه نفر نوشته بود کلم پلو چیه؟ همون استانبولیه که یه نفر چُسیده توش

خب بوی کلم واقعا بده ولی این سبزی خودص خودشو داره و.مخصوصا فیبر زیادی داره. من روش خودمو واسه پختن کلم پلو دارم که راحته و بوی بد کلمو تقریبا خنثی میکنه. میشه مثل لوبیا پلو با گوشت درست کرد یا مثل استانبولی بدون گوشت، اونش یه خودتون بستگی داره. من برنجشو آبکش نمیکنم که ویتامینهای گروه B از دست نره. 

مواد لازم:

برنج 3 پیمانه

کلم نازک خرد شده 3 الی 6 پیمانه (بسته به ذائقه تون)

پیاز کوچک یا متوسط 1 عدد

زردچوبه و ادویه کاری 

طرز تهیه:

پیاز رو نگینی و سرخ میکنیم. من به روش مادرم اول پیاز رو تو ماهیتابه خالی تف میدم تا آبش تبخیر بشه و بعد روغن اضافه میکنم. قبل از اینکه طلایی بشه زردچوبه میزنم، حدود یه قاشق چایخوری. زردچوبه باید خوب سرخ بشه و بوی خامی نده. فرق غذای حرفه ای و جاافتاده و غذای معمولی تو همین چیزاست. همرا ه زردچوبه کاری رو میریزیم. من یه قاشق غذاخوری میریزم، اینم باز بسته به ذائقه است. کار هم باید سرخ بشه. اگه با گوشت میخواید درست کنید باید گوشت رو هم سرخ کنید. بعدش کلم ها رو اضافه کنیم. اگه اهل غذای سالمید کلم رو کمتر سرخش کنید تا خواصشو از دست نده و هضمش راحت باشه. این مرحله همونجاست که بوی کلم گرفته میشه. هم کاری و هم سرخ شدن تو روغن کار بوی گندشو میسازه. بعد برنجو بشورید و مثل وقتی که کته میکنید یه بند انگشت آب روش بذارید بمونه، بعد اون برنج و آب رو بریزید رو مخلوط کلمی که سرخ شده. آبش که جمع شد بذارید دم بکشه و تمام. 


نظرات 1 + ارسال نظر
مسلم چهارشنبه 11 آبان‌ماه سال 1401 ساعت 11:59 ب.ظ https://paeizaan.blogsky.com/

این هم پنجمین پیشنهاد اتفاقی بلاگ اسکای

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد