کج‌راه

قصه‌هایم خاطره و خاطره‌هایم قصه می‌شوند.

کج‌راه

قصه‌هایم خاطره و خاطره‌هایم قصه می‌شوند.

۰۲۰۵۲۰

در دوران اولیه ازدواج، گاهی که حالم بد بود و حس خیلی بدی به خودم داشتم، به همسر میگفتم یه خصوصیت خوب منو بهم بگو و هر بار جوابهاش کسشر در کسشر بود! الان تو وبلاگ خانوم ف دیدم مردهایی کامنت گذاشته‌ن و میگن زنی براشون جذابه که زندگی خودشو با زندگی بقیه مقایسه نکنه. من از این لحاظ جذابترین زن دنیام، چون اصلا حوصله ندارم نگاه کنم ببینم کی چی خریده که بعد بخوام پاشم برم عین اون رو بخرم:)) به نظرم هر کی هر چی داره، واسه خودشه، مبارکش باشه، منو سننه؟! یا مثلا کی مسافرت رفت؟ کجا رفت؟ کی تولد گرفت؟ کی هدیه گرون گرفت؟ کی رفت رستوران فلان؟ ولمون کن عامو! هر جا هستن خوش باشن، به ما چه؟! من اصلا اینستا رو ترک کردم واسه همین، به نظرم کسشرترین آدما تو اینستا الکی مرض به رخ هم کشیدن همه چیزو دارن. هر کسی  به اندازه خودش میخره و میخوره و میپوشه. این چه کار سخیفیه که هی به هم نشون بدیم که داریم چی کار میکنیم؟ 

حالا میدونی نکته‌ش چیه؟ همسر من خودش خدای مقایسه است! یعنی هر چیزی که بقیه داشته باشن براش جذاب میشه، اونم میخواد داشته باشه. البته من مشکلی با این اخلاقش ندارم، چون باعث میشه از اون حالت اسکوروچ‌طوری که داره دربیاد و پول خرج بکنه (ببین چه نیمه پر لیوان هم میبینم، اصن خدای جذابیته این زن:)) ) دردم اینه که قناعت‌پیشگی من -که آرزوی این همه مرده- رو هیچ وقت بولد نمیکنه و ازش ممنون نیست. در حالی که من اگه اینقدر کم توقع و نخواه نبودم، هیچ وقت با اخلاق اسکورچی‌ ایشون کنار نمیومدم. 

خلاصه کیه که قدر منو بدونه؟


پ.ن.

مخاطبی که نخواست نام او فاش شود برام کامنت داده: «نوشته تون فوق العاده جذاب بود خدای جذابیت.خدا را شکر که همسرت اهل مقایسه هست چون وقتی خودش را با دیگران مقایسه می کنه می فهمه اندر خم یه کوچه است»

این دوست عزیزم نمیدونه که نتیجه همه مقایسه‌های همسرم اینه که خودش خیلی هم خوبه و عالیه و از همه بهتره:)) خودشیفتگی رو از مادرش به ارث برده:))

 البته که مرد خوبیه ولی خب اگه برگردم به عقب مسلماً میبخشمش به مادرش:)))

نظرات 10 + ارسال نظر
مسلم جمعه 20 مرداد‌ماه سال 1402 ساعت 02:51 ب.ظ https://paeizaan.blogsky.com/

زنی خرج نداره، ارج نداره

این طور است

زهرا شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1402 ساعت 10:08 ق.ظ http://pichakkk.blogsky.com

سلام.
والا مردا الکی حرف از قناعت پیشگی میزنن.
منم تجربه ی مشابه شما دارم و یک بار نشد قدردان قناعت پیشگی باشه. یا یه وقتا حتی میگم اصلا متوجه هست من چقدر دارم از خواسته هام میگذرم؟!
در نهایت متاسفانه کامنت آقای مسلم کااااملا صحیح هست.

موافقم
من طبیعتم اینجوریه که کلا اهل بریز و بپاش نیستم ولی خب پیرو همین تجربه‌ای که من هم کسب کرده‌م، گاهی آگاهانه ولخرجی میکنم. باشد که ارجی بیابیم:))

لیمو شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1402 ساعت 12:25 ب.ظ https://lemonn.blogsky.com/

همش دلم میخواد یکی بگه این ضرب المثل قدیمی و منسوخه اما متاسفانه نیست. من هم متاسفانه اصلا بلد نیستم نه مقایسه کنم نه خرج بتراشم. بنظرم اصلا زشت میاد چیزی از کسی بخوام. باید به فکر تغییر خودم باشم.

لیمو جانم
آرزو میکنم یه آدمی پیدا کنی که مصداق این ضرب المثل نباشه و شعور و شخصیتش در حدی باشه که تو رو همینجوری که هستی بپذیره و ارزشتو بفهمه.

مسلم شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1402 ساعت 03:56 ب.ظ https://paeizaan.blogsky.com/

خواهران عزیز و قشنگم، حال که این ضرب‌المثل در نظرتان درست است شما را نصیحتی می‌گویم:
ای گل‌های رنگارنگ زمین، مرد‌ها کودکی هستند که دنبال بازی هستند و زن‌ها قشنگ‌ترین و باحال‌ترین و خطرناک‌ترین بازیچه‌ها هستند.
ناراحت نباشید که او شما را درک نمی‌کند و آگاه باشید که او اصلا درک ندارد. کودک بودنش از بیماری و بی‌شعوری و بی‌اخلاقی نیست؛ بلکه این ذات مرد است و مردی که اهل بازی نیست بیمار است.
با کودکانتان بازی کنید. بازی‌های مفید. ترس و غرور را کنار بگذارید و بازی کردن را یاد بگیرید. اگر مردتان اهل بازی نیست، شیر خمشگین درونتان را بیدار کنید و آنچنان بر سرش داد بزنید تا بر خودش بریند.
خواهران قشنگم غرور را کنار بگذارید و از این کودکان برای خودتان جنگجو بسازید. حسادتش را برانگیزید برای به دانبالتان راه بیفتد.
بدون وجود یک مرد در کنارتان عیش و خوش‌گذرانی کساد می‌شود.
اگر مرد دارید و ناراحت است برایش خایه‌مالی کنید. اگر مغرور است حسادتش را برانگیزید و کاری برایش بتراشید.
اگر مردی ندارید، در کمین بنشینید و وقتی شکار را یافتید با تمام وجود به او حمله کنید. منتظر ننشینید.
خواهران قشنگم، خشم و عصبانیت یک زن مانند غرش شیر است و مردی که زن ندارد مانند این است که از شیر را از جنگل بگیریم.
خواهرانم بازیچه باشید. دروغ بگویید. بازی دربیاورید. عصبانیت این گاو‌ها را جدی نگیرید، باید بفهمند و قدر گوهری که در خانه دارند را بدانند.

تکبیر

مسلم شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1402 ساعت 05:27 ب.ظ https://paeizaan.blogsky.com/

زهرمار
همین که نگفتم تشت آب گرم بیارید و پاهای آقایی رو بشورید برید خدا رو شکر کنید.

:))))

ببین من نمیگم روشهایی که گفتی، جواب نمیده
من فقط میدونم این راه من نیست، شخصیت من این طوری نیست، من با این کارها خوشحال و راضی نمیشم...
شاید به زمانی از این راه برم ولی فعلا خودش و ارج و قربش به یه ورمه و اینطوری خیلی خوشحالترم:))

مسلم شنبه 21 مرداد‌ماه سال 1402 ساعت 07:25 ب.ظ https://paeizaan.blogsky.com/

تو خیلی آدم صادقی هستی، بهت تبریک می‌گم

اونم دست خودم نیست:)))

مریم چهارشنبه 25 مرداد‌ماه سال 1402 ساعت 04:00 ب.ظ

سلام گلمنگلی
تازه وبلاگت را یافتم ..اول گفتم این ها که میگه همش شوهر منه .. بعد گفتم احساساتش خود منه .. هر روز این احساسات رو درک می کنم ...
فقط حرفهای مسلم..
من هم چاره ای نیافتم ..اگر چاره پیدو کردی به من هم بگو ... مشاورها هم کاری نمی کنن چون اونها قبول ندارن که اشتباا می کنن .. وچون ظاهر مودب و مردم پسندی دارن هما تاییدون می کنن ..

قصه ما تکراریه
چاره ‌مون هم بیچارگیه....

مسلم جمعه 27 مرداد‌ماه سال 1402 ساعت 05:50 ب.ظ https://paeizaan.blogsky.com/

این مریم منظورش چی بود؟
منظورش این بود که فقط حرف‌های مسلم خیلی کسشعر بود یا می‌خواست ازم تعریف کنه؟

با تو کاری نداشت:))
نوشته آقای سلام
یه نفر به اسم سلام کامنت گذاشته

خانوم ف شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1402 ساعت 12:48 ق.ظ https://khanomef.blogsky.com/

ای داد از این مرد جماعت
بهترین هم باشی قدر دان نیستن
قناعت که دیگه هیچی

اینم برمیگرده به اعتماد به نفس کذاییشون که بسیار بالاست .

دنیا، دنیای مردهاست.

مسلم شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1402 ساعت 02:51 ب.ظ https://paeizaan.blogsky.com/

نوشته "فقط حرف‌های مسلم..." چشمات دیگه نمی‌بینه پیرزن؟
چنتا کامنت بالاتر همین پست نگاه کن.
من میخوام بدونم این سه نقطه منظورش چی بود؟ اینو واسه من معلوم کنید

موافق بود با حرفات
سه نقطه‌های وسط جملاتش یعنی حرفاش ناتمومه و احتمالا حال نداره بیشتر توضیح بده یا مثلا فکر میکنه از حوصله جمع خارجه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد