کج‌راه

قصه‌هایم خاطره و خاطره‌هایم قصه می‌شوند.

کج‌راه

قصه‌هایم خاطره و خاطره‌هایم قصه می‌شوند.

برادران لیلا-سعید روستایی

به نظرم خیلی خوب بود، از همه بهتر اون سیلی تو گوش پدره بود.‌ پدرها و مادرهای زیادی میشناسم که باید همینجور سیلی بخورن، اونم روزی صد بار. کیف کردم از ضد کلیشه‌ در این فیلم. کیف کردم که عامل بدبختی یه خانواده رو نه فقط فقر و فرودستی بلکه پست بودن خلقیات والدین نشون داد. کیف کردم که گند زد به آداب و رسوم و تعلقات خویشاوندی.

حالا اون تحلیلات سیاسی و نمادین بودن وقایع بماند که البته به نظرم منطبق و به جا بود.

نظرات 5 + ارسال نظر
مسلم چهارشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 02:54 ب.ظ https://paeizaan.blogsky.com/

اول فیلم دیدی پیرمرد توی دستشویی بود و یبوست داشت؟
خودشم مثل گوهی بود که تو کون جامعه گیر کرده.
جدا از ایده‌ی خوب و چیزهایی که شما گفتید ، فیلم بسیار ضعیفی بود.
فیلم شنای پروانه رو دیدی؟

من نمیدونم معیارتون برای تعیین فیلم قوی و ضعیف چیه؟
هالیوود که نیست، فیلم ایرانیه. نه جلوه‌های ویژه داره،نه سکانس اکشن داره، نه حتی میتونن یه سقوط آزاد طبیعی دربیارن! کل هنر فیلمساز و فیلمنامه نویس همینه که قصه قوی باشه و بازیگر نقش رو دربیاره که به نظرم ضعیف نبود.

شنای پروانه رو خیلی وقت پیش، تیکه تیکه دیدم. اونقدر جذاب نبود که بگم عه، من باید برم بشینم اول تا آخر اینو ببینم.

samar چهارشنبه 9 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 07:46 ب.ظ http://glassbubbles.blogsky.com

وااای ببین دقیقا اولین چیزی که فیلم تموم شد به خودم گفتم این بود که چه کشیده ی به جا و خوبی بود و حرفایی که به مامان زد چقد حال کردم, یه عمر بهمون گفتن به کوچیکترت چیزی نگو دلش نشکنه به بزرگترت چیزی نگو بی احترامی نتیجه ش شد دهن بسته و اعصاب به فنا رفته و شخصیت پر از آسیب

یک نظام تربیتی بی‌ثمر و بیمارپرور ایجاد کرده‌ن، هی هم از بوق و کرناهای دولتی تبلیغ میشه. به نظرم این کشیده به صورت یک نسل زده شد، به صورت همه سنتیا و ریش‌سفیدها و مغزنخودیا.

سحر جمعه 11 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 03:10 ب.ظ http://senatorvakhanomesh.blogfa.com

من این فیلم ندیدم.ولی از وقتی یادم تو و فیلم و سریال تو مدرسه و دانشگاه و تو کتاب و همه جا می گن مادر مقدس پدررفلان
با با پس این همه بیمار روانی بچه های شکنجه شده چه روحی و چه جسمی از کجا دراومدن؟
این فقر و فلاکت و عذاب که هزارن بچه دیدن از کجا اومده؟
کودکان کار و بچه های که تو کودکی زن خونه می شن و مادرمی شن و به طور شوهرشون می دن...
اینا از کحا اومده؟
مادر و پدر مقصر نیستن؟
اینکه این کلیشه بشکنه قبول دارم.
حتما می بینم این فیلم

خیلیم خوب

مسلم جمعه 11 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 05:10 ب.ظ https://paeizaan.blogsky.com/

به عنوان بیننده‌ی یک اثر هنری و تاثیری که روی من گذاشته.
درسته منم نباید بگم ضعیف بود ، چون منم مثل خودت حال کردم باهاش .
ولی با فیلم های شنای پروانه ، درخونگاه ، پرویز ، طلا و ... بیشتر خوشم اومد

لیمو چهارشنبه 16 فروردین‌ماه سال 1402 ساعت 11:27 ق.ظ https://lemonn.blogsky.com/

وای رفتار باباشون خیلی اذیت کننده بود حتی نتونستم تا آخر فیلم تحملش کنم، دستش درد نکنه که بهش سیلی زد.

مرتیکه دیوث احمق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد