کج‌راه

قصه‌هایم خاطره و خاطره‌هایم قصه می‌شوند.

کج‌راه

قصه‌هایم خاطره و خاطره‌هایم قصه می‌شوند.

راضیم از خودم

به یه مرحله ای از رشد رسیده ام که وقتی چیز جدیدی یاد میگیرم، سعی نمیکنم آن را به دیگران منتقل کنم. هر چه من یاد میگیرم مناسب من است و چه بسیار مقدماتی که در زندگی ام طی شده، تا من اکنون به آمادگی یادگیری این مطلب تازه برسم. سایرین لزوماً چنین آمادگی ندارند و اگر مطلب تازه ام را به ایشان به گویم، یا انکار میکنند و یا فکر میکنند من درگیر مسائل بی ارزش و نابجا هستم؛ حتی ممکن است موجب سوءبرداشت و انحراف شود. میگذارم زمان و زمانه هر وقت که صلاح دانست به هر کس که صلاح دانست آموزش بدهد.

زمانی فکر میکردم رسالت ما بهتر کردن این دنیاست، یک راه بهتر کردن دنیا افزایش آگاهیست. باید تک تک آدمها را آگاه کرد تا جامعه ای آگاه داشت. اما امروز دریافته ام که آگاهی در درجه اول تکاملی درون فردی است، کسی آگاه میشود که خودش خواسته باشد. آگاهی تزریق کردنی نیست.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد